reklama

Úsmev v cene

Obal predáva. Rovnako ako by sme si nekúpili výrobok v nevábnom obale, nikto z nás by rád neplatil ani za službu, ktorej obal by sa nám nepáčil, v tom horšom prípade ešte pokazil celý zážitok. Toto je, žiaľ, na dennom poriadku. Hoci pri službách sa nedá hovoriť o obale v pravom zmysle slova, môžeme zaň pokojne pokladať reč tela toho, kto nám službu ponúka. Napriek tomu, že počet podnikateľov poskytujúcich práve služby na Slovensku neustále narastá, sa zdá, že väčšina z nich stále nepovažuje "obal" za plnohodnotný prostriedok na boj s konkurenciou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Príklad si (ne)berme odsusedov

Poslednú lyžovačku som strávila s rodinou v Rakúsku. Tátokrajina žije zimným turizmom, preto sú poskytované služby zväčša na veľmivysokej úrovni. Apartmán je čistý, toalety a umývadlá na ľadovci, napriekfrekvencii ich používania, čistejšie ako v niektorých hoteloch, obsluha rýchla.Na toto všetko sme už zvyknutí. Tohtoročným prekvapením bola pre nás jednapokladníčka v tzv. "veľkovýkrmovni", ako jedálne na rakúskych svahochnazýva naša rodinná známa, ktorá vytŕčala spomedzi personálu a my sme na nejišli oči nechať. Neprestajne sa usmievala. Ale nie s vytetovaným úsmevom natvári. Úplne prirodzene dávala najavo radosť, ktorú má zo svojej práce aprenášala tak svoju pozitívnu energiu na všetkých naokolo. Z plného radu ľudíochotných platiť tie premrštené ceny by mal radosť asi každý, no jej určitenešiel podiel zo zisku do vrecka. Aspoň si myslím. To sa však nedalo povedať onašej domácej bez kúska srdečnosti, ktorej zjavne hrala do karát poloha jej apartmánovéhodomu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už sme si zvykli

Nikoho z nás neprekvapí neohrabaný čašník v reštaurácii naznámej bratislavskej promenáde. Ani znechutená predavačka v obchode, ktorá námdáva najavo každým svojim pohľadom to, ako ju otravuje obsluhovať nás. Čo nászaskočí, teda aspoň mňa veľmi pozitívne prekvapí, je, keď sa k nám niektospráva milo a príjemne. Ako naposledy, keď som s mamou nakupovala v potravináchv Košiciach. Pri platení sa nás pokladníčka opýtala milým tónom a s úsmevom naperách ako sme boli s nakupovaním spokojné. Zhodou okolností sme nenašli, čosme hľadali. Na našu výhradu zareagovalaveľmi pozitívne a ospravedlnila sa za chýbajúci tovar. Na rozlúčku sapoďakovala za nákup a zaželala pekný deň. Ako z učebnice. Hneď má človek lepšiunáladu. Čo sa skrývalo za jej úsmevom na tvári vie len ona sama, no každýzamestnávateľ by mohol tomuto obchodnému reťazcu takú zamestnankyňu lenzávidieť. Ale úprimne, je toto normálne, že nás udivuje, keď sa k nám niektozachová pekne? Nemalo by to byť skôr naopak?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto boli príklady z biznis prostredia, kde možno za túmilotu ako zákazníci zaplatíme v cene služby či výrobku. I keď dosť pochybujem,že by niektorí podnikatelia vynakladali peniaze z tržieb na kurzy personálnehomanažmentu. Skôr si myslím, že to vychádza priamo z ľudí, čo je celkompozitívna správa. Znamená totiž, že predsa to dobro v nás tkvie, len ho treba prebudiť.Otázkou ostáva, ako dlho budeme ochotní za nedokonalé služby platiť. Máme vôbecna výber?

Simona Jabconova

Simona Jabconova

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka, fanynka zdravého životného štýlu telom i duchom :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu